miércoles, 22 de febrero de 2023

DÍA DE ROSALÍA DE CASTRO 2023

 


Alá pola alta noite
Alá pola alta noite, 

á luz da triste e moribunda lámpara 

ou antr’a negra oscuridad medosa 

o vello ve pantasmas.

 

Uns son árboles muchos e sin follas; 

otros, fontes sin auguas: 

montes qu’a neve eternamente crube, 

ermos que nunca acaban.


 I ó amañecer do día, 

cando ca última estrella aqueles marchan, 

otros veñen máis tristes e sañudos, 

pois a verdade amarga 

escrita trán no apagados ollos 

e nasa sienes calvas.

 

Non digás nunca, os mozos, que perdeches 

a risoña esperanza: 

do que a vivir começa sempre’é amiga, 

¡só enemiga mortal de quen acaba!...



 

Algúns din: ¡miña terra!

Algúns din: ¡miña terra!

Din outros: ¡meu cariño!

I éste: ¡miñas lembranzas!ª

I aquél: ¡os meus amigos!

Todos sospiran , todos,

por algún ben perdido.

Eu só non digo nada,

eu só nunca sospiro,

que o meu corpo de terra

i o meu cansado esprito,

a donde quer que eu vaia,

van comigo.

 


¿Qué pasa ó redor de min?

¿Qué pasa ó redor de min?

¿Qué me pasa que eu non sei?

Teño medo dunha cousa

que vive e que non se ve.

Teño medo á desgracia traidora

que ven, e que nunca se sabe ónde ven.






Ben sei que non hai nada

Ben sei que non hai nada

novo en baixo do ceo,

que antes outros pensaron

as cousas que ora eu penso.

 

E ben, ¿para qué escribo?

E ben, porque así semos,

relox que repetimos

eternamente o mesmo.



Nasín cando as prantas nasen

Nasín cando as prantas nasen,

no mes das froles nasín,

nunha alborada mainiña,

nunha alborada de abril.

Por eso me chaman Rosa,

mais a do triste sorrir,

con espiñas para todos,

sin ningunha para ti.

Desque te quixen, ingrato,

todo acabóu para min,

que eras ti para min todo,

miña groria e meu vivir.

¿De qué, pois, te queixas, Mauro?

¿De qué, pois, te queixas, di,

cando sabes que morrera

por te contemplar felís?

Duro cravo me encravaches

con ese teu maldesir,

con ese teu pedir tolo

que non sei qué quer de min,

pois dinche canto dar puden

avariciosa de ti.

O meu corasón che mando

cunha chave para o abrir.

Nin eu teño mais que darche,

nin ti máis que me pedir.

 



O mar castiga bravamente as penas

O mar castiga bravamente as penas, 

e contra as bandas do vapor se rompen

as irritadas ondas
do Cántabro salobre.

Chilan as gaviotas ¡alá lonxe...!, ¡moi lonxe!,

na prácida ribeira solitaria
que convida ó descanso i ós amores.

De humanos seres a compauta línea

que brila ó sol adiántase e retórcese, 

mais preto e lentamente as curvas 

sigue do murallón antigo do Parrote.

O corazón apértase de angustia, 

óiense risas, xuramentos se oien,
i as brasfemias se axuntan cos sospiros...

¿Ónde van eses homes? 

Dentro dun mes, no simiterio imenso

da Habana, ou nos seus bosques,

ide a ver qué foi deles... 

¡No eterno olvido para sempre dormen!

¡Probes nais que os criaron, 

i as que os agardan amorosas, probes!

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

VARIEDADES LINGÜÍSTICAS GALEGO

Unidade e variantes do galego Todas as linguas teñen distintas formas de falarse: unha estudante, un mariñeiro e unha médica, fal...